Social Media με το κιλό

Facebook, twitter, tumblr, linkedin, youtube, google+, pinterest, hubpages, flickr, meetup,  slideshare, wordpress, myspace και πολλά άλλα γνωστά και άγνωστα στο ευρύ κοινό συγκαταλέγονται στην λέξη που όλοι λέμε, γιατί την ακούσαμε και μάθαμε τα τελευταία χρόνια, τα ‘’social media’’. Το ουσιαστικό θέμα όμως είναι το τι πραγματικά είναι το καθένα από αυτά, ποια είναι απαραίτητα για την επιχείρησή μας (ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης), και τι μπορούν να μας προσφέρουν. Ας μιλήσουμε όμως αρχικά για το facebook, και για τους »σοσιαλμηντιάδες».

Social media με το κιλό

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά, παίρνοντας όμως ως δεδομένο την παραδοχή ότι η ‘’ύπαρξη’’ μιας επιχείρησης στα social media και γενικά στο internet είναι αναγκαία. Στα βασικά λοιπόν και γνωστά συμπεριλαμβάνετε σίγουρα το facebook. Το Facebook είχε το 2008 περίπου 184.000 Ελληνικά προφίλ τα οποία έγιναν 2.500.000 μέχρι το 2010 και την ώρα που γράφετε το άρθρο ο αριθμός βρίσκεται στα 6.078.778. Το πρώτο και απλούστερο συμπέρασμα που βγάζουμε είναι αυτό που έχουμε όλοι μας ζήσει, η χαρακτηριστική και αμήχανη στιγμή που η γιαγιά σου ή η θεία σου σε κάνει add στο facebook. Με λίγα λόγια, έχει facebook όλος ο κόσμος πλέον. Το θέμα μιλώντας για επιχειρήσεις είναι το πως το εκμεταλλεύεσαι εσύ αυτό. Και φυσικά με την δυνατότητα που σου δίνει το facebook δηλαδή το facebook for business.

Και κάπου εδώ ερχόμαστε στον τίτλο του άρθρου τα…social media με το κιλό. Γιατί πολύ απλά το προσωπικό σου προφίλ μπορείς να το διαχειρίζεσαι όπως θες, να ανεβάζεις ότι θες, να κάνεις like και share σε ότι θες. Στην τελική δικό σου είναι. Το facebook της επιχείρησής σου όμως δεν μπορείς να το διαχειρίζεσαι όπως θες, γιατί πολύ απλά δεν είναι εσύ, είναι μια επιχείρηση. Επίσης δεν μπορεί να το διαχειριστεί κάποιος που δεν έχει εξειδικευτεί στα social media, δεν μπορεί να το διαχειριστεί κάποιος που δεν έχει σπουδάσει marketing, δεν μπορεί να το διαχειριστεί κάποιος που δηλώνει social media expert επειδή έχει προφίλ στο facebook και είναι ‘’ψαγμένος’’. Για να το πω με μεγαλύτερη ακρίβεια, μπορεί να το διαχειριστεί, αλλά θα το διαχειριστεί λάθος. Τώρα που το θυμήθηκα, ούτε ο ξάδερφος της γυναίκας σου που σπουδάζει πληροφορική δεν μπορεί. Εκεί λοιπόν είναι που διαχωρίζεται η επιχείρηση που λειτουργεί άκρως επαγγελματικά, με στόχους και φιλοδοξίες με την επιχείρηση που συμβιβάζεται με το ‘’ας υπάρχω, ας είναι και λάθος’’.

Πάμε στα βασικά. ΔΕΝ κάνεις προφίλ για την επιχείρησή σου, ΔΕΝ κάνεις γκρουπ για την επιχείρησή σου. Γιατί ; Γιατί απλά, η επιχείρησή σου δεν είναι ούτε άνθρωπος, ούτε θέμα συζήτησης, ούτε μια ομάδα φίλων. ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. Για να μην μιλήσω για τις εξειδικευμένες δυνατότητες που χάνεις, τις οποίες παρέχει μόνο η σελίδα. Αναλυτικά στοιχεία, καμπάνιες σε στοχευμένες ομάδες, διαχωρισμός φύλου ηλικίας και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Ίσως και αρκετά που δεν μπορείς να φανταστείς ότι υπάρχουν. Χμμμ μάλλον πολλά παραπάνω από αυτά που μπορείς να φανταστείς.

Αν νομίζεις ότι την φωτογραφία, το post ή το σχόλιο που έγραψες το βλέπουν μόνο όσοι νομίζεις, πάλι λάθος κάνεις. Την δυνατότητα λοιπόν όχι μόνο να δεις πόσοι είδαν το καθετί, αλλά και να ‘’αναγκάσεις’’ περισσότερους να δουν αυτό που θες στο δίνει η σελίδα. Για να στο πω απλά για να κλείσουμε κάπου εδώ την ‘’συζήτησή’’ μας, αυτήν την στιγμή το facebook (και τα υπόλοιπα social media) σου δίνουν την δυνατότητα να έχεις πρόσβαση σε όλους τους χρήστες του, Έλληνες ή όχι, από την περιοχή σου ή ακόμα και από άλλη χώρα. Το ζήτημα για μια επιχείρηση, ανάλογα το είδος της και τους στόχους της, είναι να προωθήσει μια συγκροτημένη εικόνα, ένα ενιαίο σύνολο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλει, αλλά αυτό πρέπει πάντα να γίνεται με στοχευμένο τρόπο. Πρέπει δηλαδή να γνωρίζουμε σε ποιον στοχεύουμε , τι μπορεί να ψάχνει, πως θα ήθελε να το δει, ποια εικόνα μπορεί να τον τραβήξει και με ποιον τρόπο, και πολλά άλλα. Οι δυνατότητες είναι πολλές, δεν πωλούνται με το κιλό από κανέναν επαγγελματία του είδους (γιατί πολύ απλά σέβεται τον εαυτό του και τις ώρες που έχει ξοδέψει για να διδαχθεί τις βέλτιστες τακτικές), οι δυνατότητες είναι απεριόριστες και όλες με ακριβή και μετρήσιμα αποτελέσματα. Η νέα εποχή στον τρόπο προώθησης, διαφήμισης ακόμα και ύπαρξης των επιχειρήσεων έχει ήδη έρθει. Καλό θα είναι να μην αφήσεις την δικιά σου επιχείρηση έξω από το παιχνίδι…

Παραφράζοντας το ‘’Πίσω από κάθε πετυχημένο άνδρα βρίσκεται μια γυναίκα’’ θα σας πω οτι ‘’Πίσω απο μια αποτελεσματική καμπάνια, υπάρχει μια αποτελεσματική εταιρία’’

Τα τρεντς του Web Design για το 2015

Η απαίτηση για ακόμα πιο γρήγορες ιστοσελίδες και η μίνιμαλ γραμμή είναι οι παράγοντες που θα οδηγήσουν τα τρεντς του Web Design αυτή την χρονιά.
«Όταν όλα τα μη απαραίτητα στοιχεία έχουν αφαιρεθεί από το design τότε και μόνο αυτό έχει ολοκληρωθεί» θα είναι το μότο των web designer για φέτος.

Ωστόσο οι σχεδιαστές θα πρέπει να ισορροπήσουν την παραπάνω απλότητα με την επίσης αυξημένη απαίτηση για responsive design.

2015-300x187

Πως όμως θα καταφέρουν οι σχεδιαστές να ισορροπήσουν τα παραπάνω σε ένα κομψό, ελκυστικό και ταυτόχρονα φιλικό προς τον χρήστη design;

Έμφαση θα δοθεί στην τυπογραφία της ιστοσελίδας και πιο συγκεκριμένα στο μέγεθος της γραμματοσειράς δημιουργώντας μια ιεραρχική δομή της πληροφορίας απ το μεγαλύτερο προς το μικρότερο.

Οι πολύπλοκες διατάξεις, τα έντονα χρώματα και οι πολυάριθμες εικόνες θα δώσουν την θέση τους σε εικονογραφημένα σχέδια προσαρμοσμένα στο ύφος του design και του περιεχομένου της ιστοσελίδας.

Η τεχνική ‘mobile first’ (πρώτα η σχεδίαση για το κινητό) θα υιοθετηθεί ακόμα περισσότερο φέτος. Η διάταξη της σχεδίασης θα ακολουθεί την λογική της από κάτω προς τα πάνω προσαρμογής στην οθόνη δηλαδή από μικρότερες σε μεγαλύτερες οθόνες.

Με έμφαση λοιπόν στην ταχύτητα και την λογική της αφαίρεσης των περιττών στοιχείων προς όφελος της πληροφορίας το 2015 θα φέρει νέο κομψό look στο web design των ιστοσελίδων.