ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SEO;
Ο όρος SEO είναι ακρωνύμιο για το Search Engine Optimization και σημαίνει “βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης”. Με τον όρο SEO εννοούμε τις ενέργειες που κάνουμε έτσι ώστε να ανέλθει η ιστοσελίδα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών των μηχανών αναζήτησης. Οι ενέργειες αυτές μπορεί να γίνονται πάνω στην ιστοσελίδα μας (on-site SEO), ή εκτός αυτής (off-site SEO). Σε κάθε περίπτωση, το αντικείμενο του SEO είναι το ίδιο: να ανεβάσει την ιστοσελίδα μας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης των χρηστών.
Με άλλα λόγια, ο στόχος μας με το SEO είναι να κατασκευάσουμε μία ιστοσελίδα την οποία οι μηχανές αναζήτησης θα βρίσκουν ελκυστική, αποτελεσματική και εύστοχη. Γιατί και οι μηχανές αναζήτησης έχουν τους σπιούνους τους, αυτούς που -εμείς της πιάτσας- αποκαλούμε web crawlers, οι οποίοι πρέπει να μας δουν με καλό μάτι.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ SEO;
Βασιζόμενες στις αρχές ανθρώπινης συμπεριφοράς, οι τεχνικές SEO διακρίνονται σε καλές και κακές (white hat και black hat SEO αντίστοιχα).
White Hat SEO: Οι καλόβουλες τεχνικές SEO
Οι καλές τεχνικές SEO είναι οι τεχνικές που ακολουθούν τους κανόνες των μηχανών αναζήτησης. Τα ακόλουθα παραδείγματα είναι μερικές από τις καλόβουλες τακτικές SEO:
- Εσωτερικά links είναι οι σύνδεσμοι εντός της ιστοσελίδας που οδηγούν από την μία ενότητα στην άλλη, ή από ένα άρθρο του blog σε ένα άλλο. Είναι ο ευκολότερος τρόπος να καθοδηγήσουμε τις μηχανές αναζήτησης προς την ιστοσελίδα μας. Έτσι, πατώντας το παραπάνω κουμπί “υπηρεσίες” μεταφέρεσαι στις υπηρεσίες που παρέχει η ΝΕΤ22.
- Quality content ή αλλιώς, ποιοτικό περιεχόμενο, είναι το περιεχόμενο που δημιουργείται έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης όπως Google, Yahoo, Ask κ.α. να τις κατανοούν, να μπορούν να τις ανακτήσουν και να τις διαχειριστούν. Με απλά λόγια, αν οι μηχανές αναζήτησης το βρουν “ποιοτικό”, θα το προτείνουν στον χρήστη τους
- Keywords ή αλλιώς λέξεις κλειδιά, οι οποίες πρέπει να εμφανίζονται στον τίτλο της ιστοσελίδας αλλά και στα επιμέρους χαρακτηριστικά της, σε συνδέσμους (links) που οδηγούν προς την ιστοσελίδα αλλά και εντός των κειμένων της ιστοσελίδα.
- Guest Blogging έχουμε όταν κάποιος γράφει ένα άρθρο για κάποιον άλλον, παραθέτοντας τον σύνδεσμο που οδηγεί στην προσωπική του ιστοσελίδα
Black Hat SEO: Οι κακόβουλες τεχνικές SEO
Από την άλλη πλευρά έχουμε τις κακόβουλες τεχνικές SEO, τις παραβατικές, οι οποίες κάνουν κακή χρήση των κανόνων των μηχανών αναζήτησης. Παραδείγματα των black hat SEO είναι:
- Keyword stuffing έχουμε όταν οι λέξεις κλειδιά είναι δυσανάλογα πολλές, ή όταν τα εσωτερικά links που οδηγούν στην σελίδα είναι καταχρηστικά πολλά. Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι μηχανές αναζήτησης εκπαιδεύονται συνεχώς και μπορούν να εντοπίσουν αυτές τις τεχνικές, στις οποίες επιβάλλουν penalty/τιμωρία
- Πληρωμένα links είναι όταν κατατίθεται ένα αντίτιμο για την τοποθέτηση συνδέσμου προς την ιστοσελίδα μας σε άλλες ιστοσελίδες
- Κρυφό κείμενο είναι το κείμενο που δε μπορεί να το διαβάσει ο χρήστης, αλλά μπορεί να εντοπιστεί από τις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση άσχετων λέξεων-κλειδιών γραμμένες σε μαύρο χρώμα πάνω σε μαύρο φόντο, ενώ δεν ανιχνεύονται από τον χρήστη, ανιχνεύονται από την μηχανή αναζήτησης. Οι ισχυρές μηχανές αναζήτησης έχουν τον τρόπο να εντοπίζουν το κρυφό κείμενο και να το κατηγοριοποιούν ως ανεπιθύμητο
- Blog Spamming είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος αφήνει σχόλια σε blog (με μη συναφές περιεχόμενο), στα οποία παραθέτει τον σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα του
Χώρια από τις καλόβουλες και κακόβουλες τακτικές, έχουμε και τις ενδιάμεσες τακτικές, τις λεγόμενες Grey Hat SEO. Αυτές, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν την αγορά παλιών domain στα οποία τοποθετούν συνδέσμους που οδηγούν στην ιστοσελίδα προς προώθηση, ή όταν ένας ιδιοκτήτης πολλών ιστοσελίδων τις χρησιμοποιεί για να εισάγει συνδέσμους που προωθούν μία νέα του ιστοσελίδα.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ SEO;
Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι να υπάρχει συνάφεια στο συνολικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας (τίτλος, links, λέξεις κλειδιά). Φτάνει όμως αυτό; Για να έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει το περιεχόμενό μας να είναι ποιοτικό και πρωτότυπο.
Ποιοτικό περιεχόμενο (quality content)
Με τον όρο ποιοτικό περιεχόμενο εννοούμε το περιεχόμενο που ενδιαφέρει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας. Πρέπει ο τίτλος, οι εικόνες, το κείμενο, να είναι σχετικά (συναφή- relevant) με το αντικείμενο αναζήτησης του χρήστη. Αν δεν τηρείται αυτή η προϋπόθεση, ό,τι κι αν κάνουμε η ιστοσελίδα μας δε θα εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης (βλ. White Hat SEO).
Πρωτότυπο περιεχόμενο (original content)
Πρωτότυπο περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα σημαίνει περιεχόμενο το οποίο δεν υπάρχει πουθενά αλλού στο διαδίκτυο. Είναι όταν δίνουμε πληροφορία που δεν έχει ξαναγραφτεί σε κάποια άλλη ιστοσελίδα.
Το πρωτότυπο περιεχόμενο είναι πολύ δύσκολο να το πετύχει κανείς. Στο περιεχόμενο, δεν υπάρχει παρθενογένεση, κι έτσι η πληροφορία που θέλουμε να βάλουμε στην ιστοσελίδα μας συνήθως έχει ήδη ειπωθεί. Εκεί που στοχεύουμε συνήθως λοιπόν, είναι στο ποιοτικό περιεχόμενο (quality content), το οποίο αν και δεν είναι πρωτότυπο, προσπαθούμε να το παρουσιάσουμε με πρωτότυπο τρόπο.
Τίτλος
Σε ένα άρθρο για το SEO δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τον τίτλο και τη σημασία του στο SEO. Αυτό που πρέπει να εξυπηρετεί ο τίτλος είναι οι λέξεις κλειδιά, χωρίς όμως να υπερβαίνει τις 10-12 λέξεις συνολικά.
Μεγάλη σημασία επίσης έχουν και οι επικεφαλίδες H1 και H2, οπότε πλέον μπορείτε να καταλάβετε γιατί η δομή αυτού του άρθρου είναι αυτή που είναι: Τίτλος με λέξη κλειδί, επικεφαλίδες Η2 με λέξεις κλειδιά, επικεφαλίδες Η3 με λέξεις κλειδιά.
Λέξεις Κλειδιά (Keywords)
Με απλά λόγια, οι λέξεις κλειδιά είναι αυτές που λένε στις μηχανές αναζήτησης ποια είναι η ιστοσελίδα σας, ποιο είναι το αντικείμενό της και ποιους χρήστες πρέπει να στείλει σε αυτήν. Χωρίς λέξεις κλειδιά δεν υπάρχετε για τις μηχανές αναζήτησης και κατ’ επέκταση δεν υπάρχετε και για τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης.
Ο χρήστης λοιπόν κάνει μία αναζήτηση με κάποιες λέξεις, οι οποίες πρέπει να υπάρχουν στην ιστοσελίδα μας αν θέλουμε να φτάσει αυτός ο χρήστης σε εμάς. Αν θέλουμε να το εξελίξουμε ένα επίπεδο παραπάνω, προσπαθούμε να βάλουμε «Φράσεις κλειδιά» (keyword phrases), οι οποίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις 3 έως 5 λέξεις. Παράδειγμα: ένας γιατρός πρέπει να έχει τη λέξη κλειδί «γιατρός» στην ιστοσελίδα του για να συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα μίας αναζήτησης, αλλά για καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσε να έχει τη φράση «οδοντίατρος στα Χανιά» (υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι είναι οδοντίατρος, στα Χανιά).
Αναφορικά με τις λέξεις κλειδιά, αυτό που πρέπει να προσέχει κανείς είναι η “πυκνότητα” της λέξης κλειδί μέσα στο κείμενο. Αν η λέξη κλειδί εμφανίζεται πάνω από το κατώφλι που έχει θέσει η μηχανή αναζήτησης (πχ η Google έχει θέσει όριο περίπου 7 φορές στις 100 λέξεις, δηλαδή 7%), τότε η ιστοσελίδα μπορεί να θεωρηθεί ως ανεπιθύμητη (keyword spam) και να μην εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ SEO;
Αν κάποιος ακολουθεί τους κανόνες που έχουν θέσει οι μηχανές αναζήτησης, τότε θα εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις πολλών χρηστών, με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα του να υποδέχεται πολλούς χρήστες. Το SEO είναι σημαντικό γιατί φέρνει χρήστες στην ιστοσελίδα σας, δηλαδή στην επιχείρησή σας.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης εκπαιδεύονται και βελτιώνονται διαρκώς, προς όφελος του χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι το SEO δεν είναι κάτι στατικό, κι έτσι η τροποποίηση μίας σελίδας δεν πρέπει να γίνεται άπαξ, αλλά είναι μία δυναμική διαδικασία κατά την οποία μία ιστοσελίδα πρέπει συνεχώς να διαμορφώνεται με βάση τις απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης.
Σε κάθε περίπτωση, η ΝΕΤ22 βρίσκεται εδώ για να βοηθήσει την εταιρεία σας να ανέλθει στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, όπως έχουμε ήδη κάνει για αρκετούς από τους πελάτες μας. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να ξεκινήσουμε μαζί να ανεβάζουμε τη σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης!